اطلاعیه فروشگاه

با سلام و احترام خدمت شما بازدید کنندگان گرامی از اینکه از سایت ما بازدید می کنید بی نهایت سپاسگزاریم در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل یا نارضایتی از سایت با ما ارتباط برقرار کنید به تمام سوالات در کمتر از 3 ساعت جواب داده خواهد شد ایمیل مدیر: mohammad.200508@gmail.com شماره تماس: 09332331787

پاورپوینت هرم غذایی

پاورپوینت هرم غذایی

 

 

 

به نام خدا

 

مشخصات فایل

فرمت:power point

قابل ویرایش و آماده پیرینت


تعداد اسلاید : 34 اسلاید

بنام خدا هرم غذایی هرم راهنمای غذایی کشور یکی از بهترین راهها برای اطمینان از تامین نیازهای تغذیه ای ، آشنایی با هرم غذایی کشور و استفاده روزانه از پنج گروه اصلی غذایی با رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه می باشد.
تعادل به معنی مصرف مقادیر توصیه شده از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن.
تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی كه در 5 گروه اصلی غذایی قرار گرفته اند. هرم غذایی یک طرح کلی از الگوی غذایی روزانه و شامل تمام موادی است که در یک شبانه روز مورد نیاز انسان است. به این ترتیب که قاعده هرم ، موادی قرار دارند که نیاز بدن به آنها بیشتر است. به تدریج با تزدیک شدن به رأس هرم ، میزان مورد نیاز بدن به غذاهای مختلف کمتر می شود. در هر گروه، مواد غذایی دارای ارزش غذایی تقریبا” یكسان هستند و می توان از یكی به جای دیگری استفاده كرد.
مقیاس سنجش مقدار مورد نیاز مواد غذایی “ سهم ” یا واحد است و دارای اندازه تعریف شده معینی است که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت. گروههای غذایی هرم هرم غذایی شامل پنج گروه غذایی اصلی ویک گروه متفرقه است که عبارتند از:
گروه نان وغلات
گروه سبزی ها
گروه میوه ها
گروه شیر ولبنیات
گروه گوشت و تخم مرغ ، حبوبات و مغزها
و
6. گروه متفرقه
گروه نان وغلات و مواد نشاسته ای انواع نان ، ماکارونی ، گندم ، جو و ذرت در این گروه قرارمی گیرند.
مواد غذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند. علاوه برآن مواد غذایی این گروه حاوی ویتامینهای گروه B ، آهن و پروتئین نیز هستند.


میزان مصرف روزانه توصیه شده نان و غلات : 11-6 واحد

يك واحد نان و غلات معادل :
نصف ليوان برنج،انواع ماکارونی ورشته
يك چهارم ليوان غلات خام
3 الی4 عدد بیسکویت ساده
یک برش نان «تافتون، سنگک، بربری» به اندازه کف دست(30گرم)،
نان لواش به اندازه 4 کف دست(30 گرم)

رعايت نكاتي در باره مصرف گروه نان و غلات
ترجيحاً از نان هايي استفاده كنيد كه بدون جوش شيرين و از آرد سبوس دار تهيه شده باشند.
از غلات بو داده مانند برنجك ، گندم برشته و ذرت بو داده كم نمك ، به عنوان ميان وعده استفاده كنيد.
براي جذب بهتر پروتئين موجود در غلات ، آنها را با يك پروتئين حيواني مانند گوشت و يا يك پروتئين گياهي مانند عدس و سويا مصرف كنيد. 2. گروه میوه ها این گروه شامل انواع میوه های تازه ، خشک و آب میوه ها می باشد مانند سیب ، هلو ، گلابی ، گیلاس ، هندوانه سیب ، پرتقال ، نارنگی ،  هلو ، آلو ، زردآلو ، گلابی و...  ، که تامين كننده انواع ويتا مين ها و املاح بدن مي باشند
در ضمن میوه ها میان وعده های مناسبی هستند. 2. گروه میوه ها میزان مصرف روزانه توصیه شده میوه ها: 4-2 واحد

يك واحد میوه معادل :
يك عدد ميوه به اندازه متوسط مثل سیب، پرتقال، هلو، لیمو شیرین و مرکبات
نصف ليوان میوه های ریز مانند انگور، توت، ...
1 برش هندوانه (200 گرم)
یک چهارم برش طالبی (200 گرم)
یک چهارم لیوان میوه جات خشک شده (انواع برگه، کشمش، توت، انجیرخشک) 3. گروه سبزیها مواد غذایی این گروه شامل :
سبزي‌هاي ري

 

 

درصورت سوال یا مشکل در خرید یا نارضایتی از فایل خریداری شده با مدیر فروشگاه در ارتباط باشید.در صورتی که درمورد یک فایل سوال داشته باشید سریعا پاسخ خواهیم داد و درصورتی که از یک محصول شکایت داشته باشید سریعا از فروشگاه حذف خواهد شد.

ضمانت خرید

تا 24 ساعت پس از خرید در صورتی که از فایل خریداری شده نارضایتی داشته باشید 100 درصد وجه به حساب شما عودت داده خواهد شد. برای پیگیری خرید به بخش پشتیبانی مراجعه کنید.

 



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
(شامل 30% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file6_2047932_9160.zip3.2 MB