اطلاعیه فروشگاه

با سلام و احترام خدمت شما بازدید کنندگان گرامی از اینکه از سایت ما بازدید می کنید بی نهایت سپاسگزاریم در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل یا نارضایتی از سایت با ما ارتباط برقرار کنید به تمام سوالات در کمتر از 3 ساعت جواب داده خواهد شد ایمیل مدیر: mohammad.200508@gmail.com شماره تماس: 09332331787

پاورپوینت درمورد اختراعات دانشمندان ایرانی

به نام خدا

فرمت فایل: power point

تعداد صفحات:12

قسمتی از متن فایل:

کشف گروه جدید آنتی بیوتیک های ضد باکتری مقاوم

تیمی از محققان دانشگاه نوتردام به سرپرستی یک دانشمند ایرانی، موفق به کشف گروه جدیدی از آنتی بیوتیک ها شدند.

این گروه جدید آنتی بیوتیک با باکتری های مقاوم در مقابل متی سیلین مانند ام آر اس ای و دیگر باکتری های مقاوم در مقابل داروها که تهدیدکننده سلامت عمومی هستند، مبارزه می کند.

این گروه جدید که «اکسادیازول» نام گرفته، از طریق غربالگری سیلیکون و به کمک بررسی های رایانه ای کشف شده اند.
—
پروفسور «شهریار مبشری» به همراه «مایا اسپهبدی» و دیگر همکارانش، 2 /1 میلیون ترکیب را غربالگری کردند و دریافتند آنتی بیوتیک اکسادیازول مانع از فعالیت پروتئین متصل شونده به پنی سیلین و سنتز زیستی دیواره سلولی می شود که باکتری ام آر اس آی را قادر به مقاوم شدن در مقابل داروها می کند.

گروه آنتی بیوتیکی کشف شده همچنین زمانیکه از طریق دهان مصرف می شود، کارآمد است.

قطب نما
در مورد اختراع قطب نما روایت‌های زیادی وجود دارد. تنی چند از دانشمندان آن را به چینی‌ها و یا حتی ایتالیایی‌ها نسبت می‌دهند. اما بیشتر دانشمندان همداستانند که قطب‌نما به وسیله ایرانیان ساخته شده‌است. قطب‌نمای ایرانی برخلاف قطب‌نمای چینی که ۲۴ جهت داشت، دارای ۳۲ جهت بوده‌است. عدد ۳۲ علاوه بر نشان‌دادن دقت بیشتر قطب‌نمای ایرانی، نمایانگر آشنایی ایرانیان با اعداد در مبنای ۲ و دانش ریاضی پیشرفته آنان است. در افسانه‌های کهن ایرانی آمده‌است که اسفندیار رویین به هنگام حرکت برای نبرد با اژدها از پیکانی آهنین سود می‌جسته، که همواره جهت ثابتی را به او نشان می‌داده‌است. در دوران نخستین اسلامی، قبله نما توسط ایرانیان به قطب‌نما افزوده شد تا همواره و در هر وضعیتی بتوان جهت درست قبله را پیدا نمود. ایرانیان از این اختراع استفاده کامل نموده و آن را به دیگر مسلمانان شناساندند. نام‌های فارسی اجزای قطب‌نما در زبان عربی شاهد تاریخی مسلمی است که کاربرد قطب‌نما از طریق ایرانیان به دست دیگر ملت‌های مسلمان رسیده‌است.

قسمت های بالا فقط قسمت کوچکی از فایل بود. جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر از لینک زیر فایل را خریداری کنید.

پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید